מחקרים מראים שבעשור האחרון היתה תנועה חדה לכיוון רכישת מוצרים בחנויות וירטואליות, התפרצות מגיפת הקורונה בהחלט הוכיחה שהלקוח יכול להישאר בביתו ולבצע כמעט את כל רכישותיו באתרי אינטרנט. ההערכה היא שגם אחרי מגיפת הקורונה הלקוחות יסתובבו פחות בבתי עסק וירכשו יותר מוצרים באינטרנט באתר כזה או אחר.
בתקופה זו – קיום של אתר מכירות אינטרנט לעסק קמעונאי הוא ההבדל בין חיים למוות. אם הלקוחות קונים הכל און-ליין, עסקים ללא אתר מכירות באינטרנט חווים ירידה משמעותית במכירות בעוד עסקים להם קיים אתר מכירות באינטרנט חווים עלייה משמעותית במכירות.
ישנם מספר סוגים של חנויות וירטואליות ומספר סוגי ממשקים בין מערכת קופה ממוחשבת / משרד-אחורי / משרד-ראשי לחנות הוירטואלית.
חנות וירטואלית ככלי עזר ללקוחות קיימים
חלק מהחנויות הוירטואליות נוצרו כדי לאפשר ללקוחות הקיימים של בית העסק לבצע הזמנות מהבית – עוד כלי עזר שמאפשר לבית העסק לשמר את לקוחותיו ולהקטין את הסיכויים שייבחרו לעבור לקנות במקום אחר.
חנות וירטואלית לקהל הרחב
חנות וירטואלית שמטרתה לשרת את הקהל הרחב היא עולם ומלואו. אתר מכירות שלעצמו לא מספיק במצב כזה ולמפעיל האתר יש צורך להשתמש בכלי פרסום, קידום אתרים באינטרנט, פרסום בפייסבוק ועוד דרכים מגוונות לאיתור לקוחות חדשים ושימור לקוחות שכבר נכנסו ורכשו באתר בעבר.
חנות וירטואלית עצמאית
מאחר והאינטרנט מאפשר לבעליו של אתר מכירות “להסתתר” מאחורי מעטפת יפה ומעוצבת בדמות אתר אינטרנט – חנות וירטואלית יכולה להוות כלי “שיפור הכנסה” של אדם עצמאי שהחליט לייצר / לייבא מוצרים ולמכור אותם באינטרנט במעטפת של אתר אינטרנט גדול ומכובד.
במהלך תקופת מגיפת הקורונה ישנו ריבוי של בתי-עסק למכירת מוצרים באינטרנט (ללא חנות פיזית).
חנות וירטואלית מקושרת לקופה ממוחשבת
לעיתים עסק ממשי כמו סופרמרקט / מינימרקט / חנות בגדים / חנות חיות וכד’ – מחליט להרחיב את אופקיו ולהתרחב לחנות וירטואלית. במצב כזה לרוב יהיה קישור כלשהו בין החנות הוירטואלית לבין מערכת הקופה הממוחשבת שבבית העסק. קיימים מספר סוגי ממשקים בין קופה ממוחשבת ל חנות וירטואלית
- עדכון אתר האינטרנט
ממשק חד-צידי בין מערכת קופה ממוחשבת לאתר מכירות באינטרנט מאפשר לאתר המכירות להיות מעודכן במחירים, מלאי ונתונים נוספים על הפריטים הנמכרים באתר.
במידה ולקוח מבצע הזמנה – אתר המכירות באינטרנט שולח את פרטי ההזמנה אל מפעיל האתר שמעבד אותה בצורה ידנית - ממשק דו כיווני
בנוסף לעדכון פרטים באתר המכירות, קופה ממוחשבת יכולה גם למשוך נתונים (הזמנות / לקוחות / ועוד…) מאתר האינטרנט ובכך להקל על עבודתו של מפעיל האתר.
תשלום בכרטיס אשראי – חנות וירטואלית המקושרת לחנות פיזית
נושא תשלום בכרטיס אשראי בחנות וירטואלית הוא נושא מורכב.
אם ביצענו הזמנה לפריט שלא קיים במלאי או שלא ניתן לספק לנו אותו – לעיתים נשלם או נקבל זיכוי בכרטיס האשראי בנוסף לתשלום שבוצע בחנות הוירטואלית מראש.
אם ביצענו הזמנה ל-4 ק”ג תפוחי עץ – סכום התשלום אינו ידוע מראש בגלל שבית העסק לא ישקיע דקות ארוכות באיתור מספר תפוחי עץ שסך משקלם הוא בדיוק 4 ק”ג.
בחנות ירקות / פירות – הרבה מאוד פריטים הם שקילים ולכן סכום התשלום המדויק בהזמנה לא ידוע מראש. במצב כזה ניתן לבצע חיוב דו שלבי, אתר האינטרנט יכול לאמת את פרטי כרטיס האשראי ולבצע שיריון לסכום ההזמנה מול חברות סליקה העומדות בתקן אבטחת מידע ולאחר משיכת ההזמנה בקופה הממוחשבת ועדכון סכום ההזמנה הכולל (תהליך ליקוט) – מערכת הקופה הממוחשבת תיצור קשר עם אתר המכירות או עם חברת הסליקה ותעדכן אותם לבצע את העסקה על הסכום הסופי של ההזמנה תוך שימוש במספר האישור שהתקבל מראש למניעת סירוב בשלב זה כאשר המוצרים כבר מוכנים וארוזים למשלוח.
קופה ממוחשבת ProfitAge עם חיבור לחנות וירטואלית
קופה ממוחשבת ProfitAge מאפשרת חיבור למספר אתרי מכירות באינטרנט ב-2 סוגי הממשקים המפורטים מעלה.
בממשקים בהם ProfitAge גם מושך הזמנות מאתר המכירות באינטרנט, מערכת ProfitAge מכילה תהליך ליווי שלאחר הזמנה
– ליקוט, סגירת תשלום, משלוח, שילוח, קווי חלוקה ועוד…
בדוגמה הבאה קופה ממוחשבת ProfitAge באינטגרציה מלאה על אתר המכירות (חנות וירטואלית) של רשת חצי-חינם המשלב חישוב מבצעים עבור האתר לכל סל קניות ועד הכנת השקילים, ליקוט ההזמנות, חיוב האשראי, בדיקת מלקטים, משלוח ושילוח
לפרטים נוספים ולהדגמה – ניתן לפנות אלינו בעמוד צור קשר